Sunday, 29 September 2013

BENTAN boleh bawa MAUT??

apakah bentan d kalangan masyarakat melayu??sila baca...

Bentan selepas bersalin boleh bawa maut !!!

DALAM masyarakat Melayu, sering kita dengar, wanita selepas bersalin kena bentan, begitu juga dengan kanak-kanak yang baru lepas bersunat. Jika tidak dijaga betul-betul dalam tempoh pemulihan, mereka boleh diserang bentan. Lebih membimbangkan, ada banyak juga wanita yang baru bersalin maut akibat bentan.

Apakah sebenarnya bentan? Sejauh mana wanita benar-benar faham dan tahu mengenai penyakit itu? Jika dirujuk pakar perubatan, bentan tidak pernah disebut dalam mana-mana jurnal perubatan. Ia adalah situasi yang berlaku kepada wanita selepas bersalin akibat jangkitan kuman pada bahagian peranakan, rahim, saluran atau pundi kencing berpunca daripada sikap sambil lewa atau tidak prihatin mereka terhadap tahap kesihatan dan kebersihan diri sehingga berisiko tinggi untuk jangkitan kuman.

Lazimnya, wanita selepas bersalin lebih senang mendapat jangkitan kuman kerana berlaku perubahan hormon. Sepanjang tempoh itu, banyak perkara yang patut diambil kira, jangan terlalu taksub untuk mengikut petua ‘orang tua-tua’ atau kaedah tradisional yang banyak pantang larangnya.

Contohnya, ketika dalam pantang, wanita tidak boleh terlalu banyak berjalan, turun naik tangga, minum air banyak, suhu badan terlalu sejuk dan tidak boleh makan makanan sebarangan.

Ada antara petua ‘orang tua-tua’ membantu memulihkan kesihatan ibu selepas bersalin dengan cepat, namun ada antaranya yang tidak begitu baik dan relevan sehingga boleh memudaratkan.Misalnya, kononnya minum air terlalu banyak takut perut menjadi buncit dan mengembang. Sebenarnya itu adalah persepsi yang salah kerana jika minum air sikit boleh menyebabkan kawasan faraj menjadi kering dan kurang buang air kecil serta air kencing menjadi kotor.

Apabila ini berlaku, jangkitan kuman pada bahagian faraj dan jika tidak dirawat ia boleh merebak masuk ke dalam darah sehingga memudaratkan dan membawa maut.

Pensyarah Kanan Jabatan Obstetrik & Ginekologi, Fakulti Perubatan Universiti Malaya (UM), Dr Sofiah Sulaiman, ketika diajukan mengenai isu bentan, berkata memang tidak ada istilah bentan dalam kamus perubatan, namun ia sebenarnya bersangkutan mengenai jangkitan kuman kepada ibu selepas bersalin jika mereka tidak mengamalkan penjagaan kesihatan dengan betul.

Katanya, wanita selepas bersalin memang mempunyai potensi diserang jangkitan kuman pada rahim, faraj, pundi kencing atau darah septicaemis jika tidak melakukan penjagaan lebih rapi.

Sepanjang tempoh pemulihan itu, katanya, imunisasi wanita adalah sangat rendah, jika mereka ambil mudah dari segi dalam penjagaan diri, jangkitan kuman mudah terjadi.

Dalam tempoh berpantang, darah nifas yang banyak keluar boleh menyebabkan jangkitan kuman jika wanita tidak kerap menukar tuala wanita.

“Mereka juga seharusnya lebih banyak minum air, jaga kebersihan, lebih kerap menukar tuala wanita atau melakukan rawatan segera pada jahitan yang terbuka pada tempat peranakan untuk mengelak jangkitan kuman. Penjagaan lebih rapi di bahagian peranakan amat penting, termasuk untuk mengelak jahitan terbuka dan jika tidak dirawat ia boleh menyebabkan kuman mudah berjangkit.

“Selain itu, jika kurang minum air, boleh juga menyebabkan kawasan pundi air kencing menjadi kering hingga menyebabkan ia mudah dijangkiti penyakit.

“Jangkitan kuman berlaku di mana-mana bahagian peranakan dan faraj wanita itu, yang kemudian merebak sehingga ke dalam saluran darah serta menyerang organ lain dalam badan seperti buah pinggang menyebabkannya tidak berfungsi atau berlaku kompilasi penyakit lain,” katanya.

Pada masa sama, beliau menegaskan, dalam tempoh berpantang, wanita juga memerlukan penjagaan kesihatan dan pemakanan yang betul bagi mengelak jangkitan kuman.

Jelasnya, sekitar tahun 1960-an, jangkitan kuman adalah pembunuh nombor satu bagi wanita selepas bersalin. Ia berlaku disebabkan pada waktu itu, pengambilan antibiotik tidak diberi penekanan.

“Malah, negara mundur juga mengalami masalah sama. Jangkitan kuman menjadi pembunuh nombor satu wanita selepas bersalin. Pada era itu, ramai wanita bersalin di rumah dan bukan di hospital. Mereka mengamalkan rawatan cara sendiri atau tradisional serta mungkin juga disebabkan kurang penjagaan kesihatan serta kebersihan.

“Bagaimanapun, dewasa ini, rekod wanita yang kena jangkitan kuman atau mati akibat jangkitan kuman tidak begitu serius kerana mengambil ubat antibiotik,” katanya.

Dr Sofiah berkata, ada juga wanita yang disebabkan terlalu taksub untuk menjaga bentuk badan selepas bersalin tidak mengamalkan diet pemakanan yang betul dan kurang minum air menyebabkan mereka lebih berisiko dijangkiti kuman.

“Wanita perlu makan makanan berkhasiat untuk mempercepatkan proses pemulihan, minum air banyak, lebih kerap menukar tuala wanita dan paling penting segera berjumpa doktor untuk mendapatkan rawatan termasuk mendapatkan antibiotik,” katanya.

Sebagai langkah pencegahan menghalang kompilasi yang lebih serius terhadap penyakit lain, wanita yang mempunyai tanda seperti deman panas, sakit pinggang teruk dan berterusan, pendarahan melampau, perlu segera berjumpa doktor untuk mendapatkan rawatan.

“Isu bentan tidak seharusnya dipandang ringan. Ia bukan saja punca kematian selepas bersalin, malah boleh menyebabkan pendarahan melampau selepas bersalin, darah tinggi ketika mengandung dan darah beku

untuk merawat bersama produk Jamu Susuk Dara.ANDA D SARANKAN MENDAPATKAN RUNDINGAN DENGAN PENGEDAR/AGEN/STOKIS YANG BERDAFTAR SAHAJA..RUNDINGAN ADALAH PERCUMA....BOLEH PM ADMIN UNTUK RUJUKAN :)
Produk2 JSD :)

Testimoni Sabun Seri Cahaya. TERBAIK!!

berikot adalah testimoni SABUN MAGIC SERI CAHAYA RM 28.90..

masih tercari2 sabun yang merawat kulit dan menghilang kan jerawat..kini tiba masa untuk BER TUKAR ke SABUN MAGIC SERI CAHAYA RM 28.90..

dapatkan dari pengedar/agen/stokis yang berdaftar yang berhampiran anda...





Mati Kerana Resdung???

Mati Kerana Resdung ?

Resdung, sejenis penyakit hidung yang terjadi akibat radang pada membran sinus. Sinus merupakan rongga dalam tulang muka yang mengandungi udara dan permukaannya diselaputi mukosa iaitu kulit yang mengeluarkan mukus atau hingus. Resdung dikatakan berpunca daripada alahan terhadap habuk, pijat, kutu atau makanan tertentu.

Sekiranya penghidap resdung tidak mendapatkan rawatan yang sewajarnya dengan segera, radang pada ruang sinus ini akan merebak dan menyebabkan radang pada tulang tengkorak (osteomyelitis). Radang tersebut seterusnya merebak ke mata menyebabkan kelopak mata membengkak dan sakit. Pandangan menjadi kabur dan adakalanya mata akan menjadi buta.

Di samping itu, radang ini boleh merebak ke tekak, selaput otak yang mengakibatkan meningitis dan ke otak menyebabkan otak bernanah. Penyakit resdung yang tidak dirawat boleh membawa maut!


Tuesday, 27 August 2013

Sakit Puan?? Ngerinyaaa..

Masalah keputihan boleh menyebabkan hubungan suami isteri terganggu..

Masalah KEPUTIHAN lagi???

Macam mana nak selesaikan???

Sila hubungi saya seperti yang berikut:-

*******************************
RUNDINGAN PERCUMA!

sms/call/whatsapp 019-3234386 (MYRA)

*******************************

Wednesday, 21 August 2013

Pantang LARANG??


Buat pelanggan yang dihormati, berikut adalah pantang larang yang anda perlu tahu sebelum mengambil mana-mana produk Jamu Susuk Dara. Setiap pantang larang dibawah adalah bukan semata-mata dibuat-buat tetapi ini adalah untuk mengelakkan sebarang komplikasi yang berlaku. Jadi anda perlulah mengambil perhatian secara serius bukannya sambil lewa ya.

1.SEBARANG JAMU-JAMU ATAU SEBARANG UBATAN YANG ME
NGANDUNGI HERBA TIDAK BOLEH DICAMPUR DENGAN PRODUK JSD (TIDAK KIRA LAH APA PUN JENAMANYA) ( perlu berhenti selama 1 bulan tak kira sebelum pakai JSD atau selepas pakai JSD ya)

...
2.SEBARANG UBAT YANG TIADA KANDUNGAN HERBA (SEPERTI SUPPLEMENT, PIL PERANCANG DAN UBATAN HOSPITAL), ANDA BOLEH JARAKKAN 2 JAM SEBELUM MAKAN MANA-MANA PRODUK JSD.

3.SEGALA JENIS PRODUK PELANGSINGAN BADAN TIDAK KIRA LAH DALAM BENTUK CECAIR, KAPSUL ATAUPUN SERBUK DAN TIDAK KIRA APA PUN PERASANYA, SUSU, COKLAT, BUAH-BUAHAN. SENANG CERITA, APA-APA SAHAJA YANG BERKAITAN DENGAN TUJUAN UNTUK PELANGSINGAN BADAN TIDAK DIBENARKAN UNTUK DICAMPUR DENGAN MANA2 PRODUK JSD...

4.SEKIRANYER ANDA ADA MENGAMBIL MANA-MANA PIL KURUS,JAMU-JAMU LAIN DAN MANA-MANA PRODUK YANG BERASASKAN HERBA, TIDAK KIRA APA TUJUANNYA. HENDAKLAH DIHABISKAN ATAU MENGHENTIKAN PENGAMBILANNYA SELAMA SEBULAN SEBELUM MENGAMBIL PRODUK-PRODUK JSD ATAU SELEPAS MENGAMBIL PRODUK JSD. INI UNTUK MEMASTIKAN BADAN ANDA BETUL-BETUL BEBAS DARIPADA APA-APA BAHAN YANG BOLEH MENYEBABKAN KOMPLIKASI JIKA MENGAMBIL JSD.

5. BAGI IBU-IBU YANG MENYUSU BADAN DI GALAKAN UNTUK MENGAMBIL PRODUK JSD, SEKURANG-KURANGNYA APABILA BAYI ANDA BERUMUR 6 BULAN KE ATAS. TETAPI BERGANTUNG KEPADA KEADAAN BAYI ANDA. JIKA BAYI ANDA KUAT, IANYA TIDAK MENJADI SATU MASALAH(ramai pengedar dan agen kita yang menyusukan anak sepenuhnya, lepas pantang sudah mengambil JSD.. Alhamdulillah..semakin ok, susu pun banyak....)

6. BAGI WANITA YANG MEMAKAI IUD, HANYA PENGGUNA YANG TELAH MEMAKAI IUD SELAMA SETAHUN DAN KE ATAS SAHAJA

7. YANG PALING PENTING SEMASA MENGAMBIL JSD INI, ANDA HENDAKLAH BERPANTANG TERUTAMANYA DARI SEGI PEMAKANAN. MAKANAN YANG MENGANDUNGI UNSUR PANAS SEPERTI DURIAN, TAPAI, MADU ITU AMATLAH PERLU DIJAUHI. MAKANAN SEJUK SEPERTI AIS KRIM, PUDING DAN SEANGKATANNYA IAITU APA SAHAJA YANG KELUAR DARI PETI SEJUK JANGAN LAH MINUM ATAU MAKAN TERUS.

8.SETIAP ARAHAN DAN ATURAN PERLU DI IKUT, BACA DAN FAHAMKAN, KALAU TIDAK FAHAM BOLEH RUJUK, KAMI SEDIA MEMBANTU. SEKIRANYA ANDA BERDEGIL, KAMI DI KELUARGA JSD TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB SEKIRANYA BERLAKU SEBARANG KOMPLIKASI... MOHON KERJASAMA...

Sunday, 28 July 2013

Kenapa GANGGUAN HAID berlaku???

Kenapa GANGGUAN HAID berlaku???

1. tekanan jiwa dan emosi
2. keadaan hormon yang tidak seimbang
3. kehamilan
4. penyusuan bayi
5. kegunaan ubat hormon
6. penyakit dalam kelenjar pituitary atau ovari
7. ketumbuhan atau barah dalam rahim atau pangkal rahim.

Seperti keadaan dalam tubuh manusia yang lain, haid juga boleh terganggu. Jenis-jenis gangguannya ialah ;

1.Berbagai jenis gangguan pada pusingan haid.
2.Berapa banyaknya darah haid yang keluar.
3.Jangka waktu haid yang berpanjangan.
4.Pendarahan di luar waktu haid, seperti selepas persetubuhan.
5.Kesakitan sebelum, semasa atau selepas haid.
6.Kelewatan datang haid.
7.Putus haid.

Sumber : Dr Hamid Arshat (Pakar sakit puan)




============❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ ============
Untuk keterangan lanjut, sila:

LIKE:

Call/Sms/Whatsapp: 019-323 4386

INBOX disini : 
============❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ ============

Bangkitlah! Sedarlah!

Sayangi Kesihatan Dalaman Anda

Kebiasaanya Suami berasa tidak selesa jika faraj Isteri mereka berbau busuk? Ini secara tidak langsung menganggu hubungan intim mereka dan boleh menjejaskan perkahwinan

Statement di atas adalah benar sama skali...keputihan boleh menyebabkan alat sulit kita mengeluarkan bau yang busuk dan tidak selesa...ini boleh menyebabkan suami berasa kurang selesa dan mereka selalunya mendiamkan diri saja sebab apa tau, kalau diberi tahu takut isteri berkecil hati dan malu, so dengan harapan isteri paham2 sendiri...hmm..kalau isteri yang kureng faham cemana tu ye???

Kebanyakan wanita memandang remeh pada masalah keputihan dan tidak mengambil berat tentang kebersihan serta penjagaan bahagian sulit mereka

Faraj merupakan bahagian yang mempunyai kelembapan yang tinggi dan 'port' yang amat sesuai untuk pembiakan bacteria yang boleh menyebebkan keputihan berlaku.
gambar diatas menunjukan contoh faraj yg dijangkiti kulat

Pemakaian seluar dalam yang tidak sesuai juga adakalanya memberikan kesan pada terjadinya masalah keputihan ini.

PRODUK JAMU SUSUK DARA BOLEH MERAWAT MASLAH ANDA...
JANGAN TUNGGU LAGI YA KAWAN2...
SAYANGI DIRI ANDA..
SAYANGI MISS V ANDA...

Jom atasi masalah keputihan!


============❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ ============
Untuk keterangan lanjut, sila:

LIKE:

Call/Sms/Whatsapp: 019-323 4386
============❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ ============

KEBAIKAN Air Suam? Apa Dia?

Mengapa kami galakkan minum air suam ketika mengambil JAMU SUSUK DARA?

73% badan kita adalah cecair!

KEBAIKAN MINUM AIR SUAM
Air penting untuk tubuh badan kita. Ada orang kata kita perlu minum sekurang-kurangnya 8 gelas air sekali. Tahukan korang yang minum air suam adalah lebih baik dari minum air sejuk atau dingin ? Jom ketahui lebih lanjut ....

1. MENGURUSKAN BADAN
Khabar gembira buat para wanita yang tengah berdiet. Air suam tidak mengandungi kalori, gula ataupun lemak dan ini ternyata mampu mengurangkan berat badan kita.

2. MENINGKATKAN KESUBURAN
Air suam dapat menghasilkan hormon testosteron pada kaum Adam serta hormon estrogen pada kaum Hawa.

3. MELANCARKAN SISTEM PENCERNAAN
Minum air suam dalam kuantiti lapan gelas setiap hari akan melancarkan sistem pencernaan. Ia dapat menghindarkan dari mendapat sembelit malah pembakaran kalori juga akan berjalan dengan efisien.

4. MENGURANGKAN RISIKO KANSER
Air suam bukan saja melambatkan pertumbuhan zat penyebab kanser malah ia juga dapat membantu mencegah penyakit hati dan ginjal.

5. PERAWATAN KECANTIKAN
Kekurangan pengambilan air suam menyebabkan tubuh menghadapi kesulitan untuk menyerap air, sekaligus mengakibatkan kulit kering dan berkerut.

6. TUBUH LEBIH SEGAR & SIHAT
Khasiat air suambukan sekadar untuk membersihkan tubuh saja tapi juga sebagai zat yang sangat diperlukan tubuh. Kita mungkin dapat bertahan bila tidak makan beberapa hari namun tidak mungkin dapat bertahan jika tidak minum air. Ini kerana air merupakan bahagian terbesar dalam komposisi tubuh manusia.

7. MENYIHATKAN JANTUNG
Air suam juga diyakini dapat menyembuhkan penyakit jantung. Bahkan pada saat ini juga sudah banyak perubatan altenatif yang memanfaatkan penggunaan air suam.

8. MENGUBATI STROK
Air suam tidak hanya digunakan untuk mengubati berbagai penyakit kulit, namun sangat efektif untuk mengubati penyakit lumpuh. Ini kerana air dapat membantu memperkuatkan kembali otot-otot dan ligamen serta melancarkan sistem peredaran darah dan sistem pernafasan.


============❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ ============
Untuk keterangan lanjut, sila:

Call/Sms/Whatsapp: 019-323 4386
============❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ ============

Bahaya Sabun Mandi? Betul ke ni???

 AWAS!! Jangan Basuh "Miss V" Dengan Sabun Mandi!

CITY DIRECTORY – Menjaga kecantikan wajah adalah hal yang tak pernah luput dilakukan setiap wanita. Namun, masih ada satu hal lagi yang tak boleh terlewatkan yakni menjaga kesehatan daerah kewanitaan.

Terkait hal ini, sebahagian wanita berpikir cukup menggunakan sabun mandi biasa. Padahal itu tidak baik untuk kesehatan Miss V.Sebuah penelitian dipimpin Dr.Joelle Brown dari University of California, Los Angeles, mengungkapkan bahwa Miss Cheerful bisa terkena infeksi menular seksual karena penggunaan sabun mandi atau shower gel.

Ternyata, sabun mandi dapat merosak jaringan sensitif area kewanitaan. Bahkan, sabun yang beraroma wangi juga akan mengubah pH alami atau tingkat keasaman vagina. "PH normal adalah sekitar empat hingga lima.

Jika ini diubah dan dibuat kurang asam, maka Miss Cheerful akan kehilangan perlindungan alaminya dan membuat bakteri jahat berkembang dengan sangat cepat," jelas Dr. Sovra Whitcroft, seorang ginekolog dari Surrey Park Clinic, Guildford, dilansir Ghiboo.com dari Female First, Selasa (09/04/2013).Ketika keseimbangan bakteri menjadi terganggu, organisme berbahaya lebih mungkin untuk tumbuh.

Inilah yang menempatkan wanita pada risiko untuk terkena infeksi menular seksual, seperti herpes, klamidia atau HIV.

"Dan beberapa produk berbahan kimia dan parfum yang kuat juga akan memberikan efek iritasi pada kulit yang sensitif. Akhirnya, muncullah dermatitis kontak atau peradangan di kulit," tambahnya.



============❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ ============
Untuk keterangan lanjut, sila:

Call/Sms/Whatsapp: 019-323 4386
============❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ ============

KEISTIMEWAAN FEMININE WASH (JSD)


Keistimewaan FEMININE WASH (JSD)??


FW boleh menghilangkan masalah kegatalan di miss V

Feminine Wash ~ RM48 (penggunaan sehingga 2 bulan)


FW mempunyai fungsi berubat yang diperbuat drpd 100% bahan semulajadi :)


SOALAN :
saya dimaklumkan kita tidak digalakkan guna feminin wash kan? sebab ianya akan boleh membunuh bakteria baik utk miss V kita. so pertanyaan saya, knp produk ni ada jual FW?

JAWAPAN :
kebanyakkan FW di pasaran ada bahan yang "irritant", yang boleh menimbulkan kerengsaan seperti pengggunaan sabun pada kawasan faraj, penggunaan sabun atau pelembut kain yang secara tidak sedar ia menjadi "irritant" ataupun penyebab kegatalan, atau apa-apa bahan untuk feminine wash. PH normal faraj 3.8 - 4.3 (slightly acidic)...

FW yg pH dia dlm range ni.. bole guna hari2.. kalau yg ikut stndard pH ni biasanya harga dia mahal.. bukan cikai punya...

FW susuk dara PH dia dlm range ni plus medicated.. so sgt sesuai utk wanita yg bermasalah keputihan...wanita yg slalu keje kat luar, wanita yg slalu stress dimana2 faktor2 ini antara penyebab keputihan, dan kegatalan.. bole guna FW untuk merawat masalah dan ketidakselesaan mereka...wanita yg tidak mempunyai masalah juga bole guna FW susuk dara sbg perlindungan dan mencegah kpd white discharge (keputihan), kegatalan, bau faraj dan jangkitan pada vagina...FW kita ni hampir takde sabun.

============❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ ============
Untuk keterangan lanjut, sila:

Call/Sms/Whatsapp: 019-323 4386
============❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ ============

PLEASE DO NOT TRY THIS AT HOME?!!

Jangan Menabung KEPUTIHAN!!!

KEPUTIHAN.. Normal @ Penyakit?

Keputihan hanya dianggap bermasalah atau abnormal, seandainya ia keluar terlalu banyak, berbau busuk dan hanyir serta menyebabkan bahagian sulit berasa gatal atau radang. Keputihan itu juga tidak berwarna jernih lagi, tetapi berketul-ketul seperti keju dan menjadi kekuningan serta kehijauan.Adakalanya keputihan yang keluar dengan banyaknya menyebabkan kegatalan yang amat sangat sehinggakan seseorang itu menggaru dan kulit vagina akan melecet dan terasa pedih atau seperti terbakar.

Ada juga kes yang mengambil pil perancang mengalami masalah keputihan yang teruk, tetapi ini tidak bermakna semua wanita yang mengambil pil perancang akan mengalami masalah keputihan.

Walaupun masalah keputihan disebabkan jangkitan kulat tidak membawa kesan besar pada kesuburan seseorang wanita tetapi implikasinya hubungan seksual antara suami isteri pasti terjejas apabila masalah keputihan teruk dan berbau mengendurkan keinginan untuk melakukan seks dan ini dapat merenggangkan hubungan kedua pasangan.

Berlakunya radangan pada kawasan sulit menyebabkan pasangan berasa sakit dan tidak selesa ketika hendak bersama. Malahan, walaupun tidak dikategorikan sebagai penyakit kelamin yang menular, seorang isteri jika bermasalah keputihan boleh menjangkiti suami dan kesan dari jangkitan yang dialami oleh suami juga sama termasuk, sakit ketika hendak membuang air kecil. Seharusnya wanita yang mengalami keputihan ini peka kepada komplikasi-komplikasi yang mendatang dan mengambil langkah bijak untuk merawatnya segera daripada membiarkan ia memusnahkan keharmonian rumahtangga.

============❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ ============
Untuk keterangan lanjut, sila:

Call/Sms/Whatsapp: 019-323 4386
============❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ ============

JSD Agent WANTED!!!

WANTED!!! Dibuka dr 10/7~ 9/8 sahaja.

BERMINAT???

============❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ ============
Untuk keterangan lanjut, sila:

Call/Sms/Whatsapp : 019-323 4386 (Myra)

atau 

INBOX disini : 
============❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ ============

Thursday, 25 July 2013

Hargai Mereka Yang Bergelar IBU..


JANGAN 
SESEKALI MEREMEHKAN IBU / ISTERI (WANITA).
HARGAILAH MEREKA !

Tahukah Anda ?

1. Wanita mengandungkan janin/buah hatinya dalam kandungannya selama +- 9 bulan 10 hari tanpa sedikitpun waktu melepaskannya. Jika dikirakan rata-rata berat kandungannya adalah 1 kg maka selama itu wanita mengandungkan beban seberat (1kg x 30hari x 9bulan) + 10hari = 2700kg atau 2.7Ton!!!. Sesudah melahirkan, wanita masih saja mendukung bayinya, sedangkan seorang suami apabila mendukung anaknya sebentar saja sudah merasa lelah, letih, dan pelbagai alasan yang lain.

2. Setiap hari seorang wanita memasak untuk dirinya dan keluarganya. Jika di dikirakan seorang wanita memasak mulai umur 17 hingga 55 (berarti 38 tahun) dan setiap hari ia memasak untuk 2 orang maka ia memasak sebanyak untuk 2 x 365 x 38 = 27.740 orang.

3. Setiap hari wanita membersihkan rumah/ tempat aktivitinya misalnya menyapu. Misal dikira setiap hari ia membersihkan ruangan/rumah berukuran 4 x 10 = 40 m2 dan ia menyapu sejak usia 15 tahun hingga 45 tahun (bererti 30 tahun) maka ia membersihkan seluas 40 x 365 x 30 = 438,000m2. atau seluas 105 kali luasnya padang sepakbola.

4. Jika setiap hari seorang wanita mencuci pinggan mangkuk yang dikirakan mempunyai tinggi lebih kurang 20 cm dan mencuci selama 30 tahun maka tingginya mencapai 20 x 365 x 30 = 219000cm = 2190m atau hampir 5 kali tinggi menara berkembar Petronas. Belum ada bangunan di dunia yang mencapai tinggi 2,190 m.

5. Jika setiap hari seorang wanita mencuci baju dengan dikirakan panjang jemuran 5 meter setiap hari maka selama 30 tahun panjang jemuran akan mencapai = 5 x 365 x 30 = 54750m = 54.7km.

LUAR BIASA... Dahsyatnya kekuatan seorang ibu (wanita). Tentu saja masih banyak lagi kekuatan ibu yang tidak mampu difikirkan oleh kita. Ketika melahirkan kita pun , seorang ibu menggunakan semua dayanya untuk membuat kita muncul di dalam dunia ini, dengan kekuatan antara hidup dan mati.

Pernah mendengar pepatah “Dibalik kejayaan seorang lelaki terdapat seorang wanita hebat di belakangnya”. Pepatah ini ternyata juga benar, seorang ibu (wanita) mempunyai kekuatan tersembunyi untuk melakukan hal itu.

Ada suatu riwayat yang mengutamakan seorang ibu, menunjukkan bagaimana kedudukan ibu (wanita) dalam Islam itu mulia.

Diriwayatkan oleh Abu Hurairah ra, berkatanya : Seseorang datang menghadap Rasulullah SAW dan bertanya: Siapakah manusia yang paling berhak untuk aku pergauli dengan baik? Rasulullah SAW menjawab: Ibumu. Dia bertanya lagi: Kemudian siapa? Rasulullah SAW menjawab: Kemudian ibumu. Dia bertanya lagi: Kemudian siapa? Rasulullah SAW menjawab: Kemudian ibumu. Dia bertanya lagi: Kemudian siapa? Rasulullah SAW menjawab lagi: Kemudian ayahmu. Hadis Riwayat Muslim —

Gambar Hiasan :)


============❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ ============
Untuk keterangan lanjut, sila:

Call/Sms/Whatsapp : 019-323 4386 (Myra)

atau 

INBOX disini : 
============❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ ============

Jamu Seri Cahaya


TERBARU!!!

...JAMU SERI CAHAYA...



KHAS UNTUK MEREKA YG MENGALAMI MASALAH RESDUNG... 

- Cara makan jamu seri cahaya. 
** 2 biji pagi. 
** 2 biji malam.

Kesan:
~Akan mempercepatkan semua jerawat keluar dan cepat matang. 
~Bila jerawat pecah keluarkan semua darah kotor dari liang pori tersebut.

Alahan:
~Akan seselma atau berkahak. 
~Pastikan anda buang sehingga hingus dan kahak bertali coklat atau warna gelap. 
~Proses ini akn berlaku dlm lebih kurang 2 minggu ke 1 bulan.

Jadikan amalan:
~Boleh ambil jamu seri cahaya sebelom makan seafood dan selepas makan seafood.
~Akan mengurangkan gatal hama dimuka.
~Jerawat cepat tumbuh dan cepat masak.
~Darah kotor dari liang roma jerawat akn keluar pekat dan gelap.

Petua: 
~Jangan makan makanan berminyak.
~Jangan makan seafood.

Untuk mendapatkan kesan yang ketara:
~Jangan minum ais.
~Jangan minum air kelapa.
~Jangan ambil apa2 jenis dadah.
~Jangan ambil apa2 jenis alkohol.

Amalkan. Insyaallah muka anda akan bebas jerawat :)

============❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ ============
Untuk keterangan lanjut, sila:

Call/Sms/Whatsapp : 019-323 4386 (Myra)

atau 

INBOX disini : 
============❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ ============

Mata Ikan di Kemaluan?? OPSSSS...


APA SEBAB MATA IKAN / JERAWAT / BISUL DLM KULIT TERJADI KAT MISS V???

**********************************
JERAWAT / MATA IKAN di kemaluan ??
**********************************

Antara penyebabnya ia nya boleh tumbuh dibahagian ini adalah kerana :

1. Mencukur bulu-bulu halus di daerah kemaluan hingga terluka

2. Jangkitan virus

3. Kawasan V atau kawasan intim untuk wanita terlalu lembab dan mulut vagina terdapat banyak kelenjar minyak yang boleh menyebabkan pori-pori kulit tersumbat.

4. Lemak di kemaluan berlebihan mengakibatkan bintik-bintik di kemaluan. Ini terjadi andai malas membasuh dan membersihkan kawasan kemaluan ini

5. Menggaru hingga terluka

6. Faktor hormone tidak seimbang dalam tubuh

7. Jerawat vagina disebabkan perubahan dalam folikel rambut dan kelenjar sebaceous.

8. Faktor keturunan atau genetik

9. Stress

Stress boleh menyebabkan mata ikan di kemaluan? Anda terkejut?
Itu hakikatnya!!!

Dari pengalaman pengedar JSD

boleh sembuh dgn penggunaan FW + MV.

Ada mata ikan sebab kelenjar darah dia tak berapa sehat, dia macam toksin yang tersekat2 kat dalam urat darah. Kawasan vagina tu kawasan keenjar dan lemak hormon, tiada otot daging. Jadi mata ikan terjadi kerana toksin/nanah disebabkan darah kotor yang dah lama tepu kat situ.
Jadi bila guna FW + MV, herba telah meresap masuk dalam urat darah. Memecahkan ketulan kotoran tu. Maka, keluarlah mata ikan tu. Nanti kalau mata ikan tu pecah, suruh dia bubuh MV jer kat situ. Takdan sehari dah kering, kecut balik dan sembuh. FW teruskan pakai macam biasa.
Rakan pengedar ada customer yang jadi macam ni sampai masuk wad, buat operation sebab mata ikan ni ja. In shaa Allah, kalau amalkan FW + MV tak sampai 3 hari dah ok. Dia juga buat macam tangas guna FW dan air suam. Alhamdulillah, sembuh  :)

Feminine Wash ~ RM48

Masker Vagina ~ RM25


TEKAN SINI!

============❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ ============
Untuk keterangan lanjut, sila:

Call/Sms/Whatsapp : 019-323 4386 (Myra)

atau

INBOX disini :
============❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ ============

Kanser Serviks??? Ngerinya!!!

Katakan tidak kepada kanser pangkal rahim!!!

Kanser serviks atau kanser pangkal rahim merupakan antara kanser yang utama berlaku di kalangan wanita dan merupakan kanser kedua terbanyak dikalangan wanita selepas kanser payudara termasuk di Malaysia. 10.5% dari kematian wanita yang mengidap kanser di hospital kerajaan adalah disebabkan oleh kanser servik.

Tanda dan gejala kanser pangkal rahim.

a) Perdarahan yang luarbiasa dari vagina (bukan haid)
b) Perdarahan yang berpanjangan
c) Perdarahan di antara haid
d) Sakit
e) Berbau
f) Bercampur darah
g) Kehadiran darah beku
h) Perdarahan dari vagina selepas hubungan seksual
i) Sakit semasa hubungan seksual
j) Keluar cecair yang luarbiasa dari vagina

Kesimpulannye, 
Precaution is BETTER than Cure...
InsyaAllah dengan Jamu Susuk Dara (JSD) penyakit yang digeruni ini dapat dielakkan... Segalanya ketentuan Allah... Kite hanye mampu berusaha selagi mampu...

TEKAN SINI!

============❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ ============
Untuk keterangan lanjut, sila:

Call/SMS/Whatsapp : 019-323 4386 (MYRA)

atau

============❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ ============

Saturday, 20 July 2013

WANTED! JOB VACANCY!

Jawatan kosong sebagai AGEN Jamu Susuk Dara. DAFTAR SEKARANG!!!


JAWATAN KOSONG AGEN JAMU SUSUK DARA

*kelayakan -pandai menggunakan kompute r/ boleh membaca
*keperluan - mempunyai komputer riba(laptop)/PC/iPad/telepon canggiH
*waktu kerja -fleksibel

Kepada anda yg mempunyai masalah kewangan tp xtau cara nak atasi mslh kewangan tu,sila PM saya dgn segera kerana tarikh akhir bakal di tutup bila2

Anda buat, pasti anda dapat
INGIN MENAMBAH PENDAPATAN???
TIDAK TAHU BAGAIMANA...

*TIADA MODAL
*SUSAH NAK POS BARANG
*KERJA PG BALIK MALAM
*TIADA MASA
*TIDAK TAHU BERNIAGA.

ITU SEMUA ALASAN JE....

DENGAN BERMODALKAN RM 100
KAMI BEKAL KAN : 3 kotak BERYNNA
Harga termasuk pos sem, sbh, srwk

‪#‎ADA‬ MASALAH MODAL>>..JANGAN RISAU...DROPSHIP KAN ADA..XPERLU SIMPAN STOK

‪#‎SUSAH‬ NAK POS BARANG>> (PENGEDAR YANG POS KAN KE CUSTOMER)

‪#‎TIADA‬ MASA>> MASA REHAT 1 JAM BOLEH LAYAN FB/BLOG DLL.

‪#‎TIDAK‬ TAHU BERNIAGA

KAMI AJARKAN CARA BERMULA SEBAGAI JURU RUNDING.
KEUNTUNGAN 20%

APA NAK TUNGGU LAGI??? 
BERMULA LAH DARI LANGKAH PERTAMA!!

=========== ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ ============

Untuk keterangan lanjut, sila:

Call/SMS : 019-323 4386
atau, INBOX disini : https://www.facebook.com/messages/myra.mael

=========== ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ ============

Friday, 19 July 2013

Rahsia Kecantikan NORA DANISH Terbongkar!!!


TAWARAN SAH sepanjang RAMADHAN sahaja!


rahsia kecantikan Nora Danish terbongkar!

cara penggunaan bedak tanaka :)


MACAM MANA NAK ORDER YA??


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
sms 

"TANAKA

ke 019-3234386 
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

ATAU

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
PM

 "Saya Nak Cantik Dengan TANAKA"

ke https://www.facebook.com/messages/myra.mael
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

untuk dapatkan harga RM16/pcs termasuk pos :)


Khasiat Tanaka :- 

✔Mengecutkan jerawat.
✔Haluskan ,Cerahkan dan Lembutkan kulit. 
✔Hilangkan jeragat. 
✔Menyejukkan dan mengurangkan minyak di kulit muka. 
✔Pelindung cahaya matahari.
✔Selesaikan masalah kulit bukan sahaja di muka tapi boleh digunakan satu badan. 
✔Boleh dijadikan sebagai bedak sejuk dan foundation.

Jangan berlengah. BERTINDAK SEKARANG!

DIJAMIN 100% LEBIH MURAH dari harga pasaran 


TEKAN SINI!
http://on.fb.me/13GqpAZ

HOT from Oven!

HOT! HOT! HOT!

Panas dari Myra Mael Shoppe punya oven :)

Untuk customer for tomorrow's delivery.

Jom order SEKARANG!

100% DIJAMIN SEDAP!!!


TEKAN SINI!


50pcs chocolate tarts for customer :)

Kamera tak mahal gini la jadi nye :p
Full almond inside. It's guaranteed! :D
View dekat sikit..



TINGGAL 2 HARI LAGI!!!

KHAS UNTUK LELAKI SAHAJA! 
JANGAN baca kalau anda PEREMPUAN!
.
.
.
.
.
.
.
.
Promosi Ramadhan TINGGAL 2 HARI SAHAJA LAGI!

*************************************
TAWARAN TERHAD kepada 10 pelanggan pertama!
** tinggal 3 PELANGGAN BERTUAH sahaja :)
*************************************

Dapatkan 500g popiah homemade PERCUMA jika anda berbelanja di Myra Mael Shoppe hari ini!

*********************************************
sms "SAYA NAK POPIAH PERCUMA" ke 019-3234386 SEKARANG!
**********************************************

JANGAN TUNGGU SAMPAI ESOK. TEMPAH SEKARANG!

** dijamin POTONGAN HARGA sehingga 10%.

KLIK SINI!!!


Wednesday, 17 July 2013

Tuesday, 16 July 2013

CEPAT! Tawaran Terhad!

TAWARAN TERHAD!

*********************************
PERCUMA 1/2kg POPIAH HOMEMADE
untuk 10 PELANGGAN pertama!

TAWARAN sehingga 21/7/2013 SAHAJA!
*********************************

SMS "Saya Nak Popiah Percuma" ke 019-323 4386 SEKARANG untuk maklumat lanjut.


'CHOCOLATE LOVERS' WAJIB BACA!

WAJIB baca kepada 'CHOCOLATE LOVERS'.

Dapatkan Dengan Harga Promosi!

** 10 PELANGGAN pertama PERCUMA 1/2kg POPIAH HOMEMADE 

HARGA ASAL RM140 + Penghantaran Pos.
Untuk anda yang berminat sila SMS kod kupon diskaun:
===========================
sms TART128 <Jarak> ke 0193234386
===========================
Gunakan Kod kupon di atas
untuk mendapat harga
RM128 SAHAJA.

** RM128/200pcs TART + Penghantaran Pos :)



Kerepek Raya? Jom Order SEKARANG!

Assalamualaikum, kami menjual pelbagai jenis kerepek untuk hari raya..

STOK TERHAD!!! DAPATKAN SEGERA!!!

> Kerepek Ubi Perisa Kari
> Kerepek Ubi Jari
> Kerepek Ubi Perisa 'Black Pepper'
> Kerepek Ubi Perisa Ayam
> Kerepek Ubi Pedas
> Kerepek Pisang Manis
> Rempeyek
> Opak Syiling
> Bika Kari

1/2 kg - RM10
1 kg - RM18

1/2 kg - RM9
1 kg - RM16 

1/2 kg - RM13
1 kg - RM24

1/2 kg - RM16
1 kg - RM30

1/2 kg - RM9
1 kg - RM16 

1/2 kg - RM8
1 kg - RM15

1/2 kg - RM8
1 kg - RM15

1/2 kg - RM9
1 kg - RM16 

1/2 kg - RM8
1 kg - RM15


♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡
Untuk keterangan harga setiap item, sila click;


♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡
Untuk keterangan lanjut:


Atau hubungi 019-3234386 (MYRA)

♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡

Sunday, 14 July 2013

CHEESE + CHOCOLATE LOVERS WAJIB BACA!

PERCUMA!
500g popiah pilihan anda untuk 10 PELANGGAN terawal.
tinggal 3 PELANGGAN bertuah sahaja 

**BAGAIMANA?
tempah 150pcs CHEESE TART(blueberry,strayberry,chocolate) SEKARANG!
150pcs/RM100 sahaja
**BAGAIMANA?
tempah 200pcs TART(dark choc,white choc,straw choc) SEKARANG!

019-3234386 (call/sms)

TEMPAHAN sehingga 31 JULAI sahaja